Polscy Szwajcarzy

emigracja2Spotykam coraz więcej Polskich Szwajcarów . Wyrobiłem sobie już pewne zdanie na ich temat, sam zaliczam sie do tej grupy. Ci ludzie bardzo różnią się od zwykłych Polaków. Różnią się przedewszystkim spokojem, są już ‚Switzerlanded’ , mają  swoje życie które w głównej mierze opiera się na pracy oraz planowaniu rozrywek czy wyjazdów w najdalsze zakątki świata. Są to ludzie którzy w większości dążą do poprawy swojego życia, które już itak nie jest złe. Nie mniej jednak wielu z nich doszkala się , robią kursy, szlifują język są bardzo ambitni.

Wielu z nich wstydzi się opinii o Polakach którą przywożą głównie niemcy z Niemiec i część z nich z opiniami walczy . A jakie są ów opinie? Tę najczesciej słyszałem : ‚Kaum gestohlen schon in Polen ‚  – Ledwo skradzione już w Polsce .

Ludzie się znają organizują tutaj Polskie imprezy gdzie każdy każdemu chce zaimponować swoim stanem majątkowym , w efekcie tylko wydają kupe kasy na alkohole… no ale to akurat takie Polskie.  Mimo wszystko Polaków nie sposób spotkać grupką gdziekolwiek na ulicy, ogólnie przyjeżdzając do szwajcarii możnaby wręcz odnieść wrażenie że emigrantów wcale wielu niema. Jednak wielu kryje się w samochodach na szwajcarskich numerach , lub wiele razy spotkałem się z tym że polacy sami między sobą rozmawiają po niemiecku lub szwajcarsku-niemiecku , sam tak robie.

Podsumowując ja w Szwajcarii nie musiałem wstydzić się za żadnego rodaka bo wszyscy których tu poznałem , szanują swoje życie , pracę , ambitnie realizują swoje cele. A opinia o nas panująca nie jest zła, chyba że jakiś niemiec na dorobek przyjechał i przywozi nowiny z Germanii.

Pozdrawiam was wszystkich serdecznie

ps. Polacy mieszkający w Polsce niemniej jednak zasługują głównie na szacunek gdyż to oni kształtują naszą ojczyznę , oni dbają o nią i to im zawdzięczamy to czym jest nasz kraj dziś. My się tutaj podbudowujemy ze i na emigracji sprawa wygląda coraz lepiej 🙂

 

 

One comment on “Polscy Szwajcarzy

  1. Z przyjemnościa czytam Twoje wpisy. Jesteś znacznie, znacznie mlodszy ode mnie. Ale to nic dla mnie nie znaczy. Fajnie jest czytac wpisy kogos kto nie nalezy do klubu „narzekaczy” . Z blogu wynika, ze dobrze sobie radzisz, a przede wszystkim masz swój cel, chcesz spelniac swoje marzenia. Czy wiesz, ze realizacja swoich pasji jest najwazniejsza w zyciu. Napewno to wiesz. Inaczej byłbyś tu w kraju. Ale i tu można realizowac swoje marzenia, może jest trochę trudniej, bardziej pod gorke, ale jak ktos bardzo chce to można. Chcesz wiedziec o mnie wiej to zapraszam na moja strone na Facebooku ( tam też Ciebie znalazlam. Ale myslę, ze nie dodasz mnie do swoich znajomych. Dlaczego? Bo to róznica conajmniej dwoch pokoleń.
    Wszystko jedno Podziwiam Cie za Twój upór, za Twoja wytrwałość.
    ZYCZĘ CI POWODZENIA !!!!!

Skomentuj

